ÎMBUNĂTĂŢIREA STIMEI DE SINE LA ADOLESCENŢI

Introducere şi argumente ale cercetării......................6
Capitolul I – Adolescenţa................................8
1.1. Introducere.........................................................8
1.2. Adolescenţa, perspectivă istorică.............................8
1.3. Probleme specifice adolescenţei..................................9
1.4. Studiul din Samoa................................................11
1.5. Opere despre adolescenţă...........................12
1.6. Stadiile adolescenţei.............................13
1.7. Caracteristici ale dezvoltării în timpul adolescenţei................15
1.7.1. Dezvoltarea fizică.......................................15
1.7.2. Dezvoltarea sexuală........................................16
1.7.3. Dezvoltarea senzorial-perceptivă......................16
1.7.4. Dezvoltarea intelectuală........................17
1.7.5. Memoria.......................................................19
1.7.6. Limbajul.....................................................20
1.7.7. Imaginaţia.....................................................20
1.7.8. Creativitatea...............................................21
1.7.9. Afectivitatea........................................21
1.8. Relaţii sociale.................................22
1.8.1. Prietenii........................................23
1.8.2. Familia...............................................24
1.9. Stilul vestimentar..................................................26
Capitolul II – Stima de sine......................................29
2.1. Definiţie............................................29
2.2. Dezvoltarea stimei de sine...........................29
2.2.1. Stima de sine la adolescenţi......................31
2.3. Caracteristici.......................................................32
2.4. Componentele stimei de sine...........................33
2.4.1. Iubirea de sine....................................33
4.2. Concepţia despre sine.........................33
2.4.3. Încrederea în sine................................34
2.5. Echilibrul stimei de sine............................................34
2.6. Stima de sine în funcţie de susţinerea adultului..........35
2.7. Abuzul emoţional şi fizic: obstacol major în formarea stimei de sine............36
2.8. Stima de sine şi cuplul......................................37
2.9. Ecuaţia lui James.........................................39
2.10. Sinele..........................................39
2.10.1. Definiţie..................................39
2.10.2. Dimensiunile Sinelui.....................................41
2.11. Cunoaşterea de sine...................................41
2.12. Imaginea de sine.................................................41
2.12.1. Introducere....................................42
2.12.2. Caracteristici..........................43
2.12.3. Formarea imaginii de sine...............44
2.12.4. Dimensiunile imaginii de sine..................46
Capitolul III – Obiectivele şi metodologia cercetării.....................48
3.1. Obiective..........................................................................48
3.1.1. Obiectiv general...............................................48
3.1.2. Obiective specifice.........................................48
3.2. Ipoteze....................................................48
3.2.1. Ipoteză generală......................................48
3.2.2. Ipoteză de lucru...............................49
3.3. Cadrul teoretic şi variabilele cercetării.............................49
3.3.1. Cadrul teoretic............................................49
3.3.2. Variabilele cercetării......................50
3.4. Designul cercetării........................................50
3.5. Lotul de subiecţi.......................................52
3.6. Procedura şi instrumentele de investigare......................52
3.6.1. Procedura de investigare............................53
3.6.2. Instumentele de investigare.............................53
3.6.2.1. Inventar de stimă de sine.......................53
3.6.2.2. Chestionar de stimă de sine (Rosenberg)..........................54
3.7. Programul de îmbunătăţire a stimei de sine...................54
3.7.1. „Dinozaurul”...........................................54
3.7.1.1. Obiective.........................................54
3.7.1.2. Materiale......................................55
3.7.1.2. Metode............................................55
3.7.1.3. Desfăşurarea activităţii..................55
3.7.2. „Trifoiul prieteniei”...............................................55
3.7.2.1. Obiective...............................................56
3.7.2.2. Materiale.....................................56
3.7.2.3. Metode.........................................56
3.7.2.4. Desfăşurarea sctivităţii....................56
3.7.3. „Linia vieţii”...................................................56
3.7.3.1. Obiective.....................................56
3.7.3.2. Materiale...........................................56
3.7.3.3. Metode..........................................56
3.7.3.4. Desfăşurarea activităţii................56
3.7.4. „Ghicitul în palmă”..................................57
3.7.4.1. Obiective....................................57
3.7.4.2. Materiale....................................57
3.7.4.3. Metode.....................................57
3.7.4.4. Desfăşurarea activităţii................57
3.7.5. „Harta inimii”...........................................58
3.7.5.1. Obiective...........................................58
3.7.5.2. Materiale..........................................................58
3.7.5.3. Metode...........................................................58
3.7.5.4. Desfăşurarea activităţii.................58
3.7.6. „Semn Propriu”.............................58
3.7.6.1. Obiective...........................................58
3.7.6.2. Materiale.............................................59
3.7.6.3. Metode..................................................59
3.7.6.4. Desfăşurarea activităţii...........................59
3.7.7. „Ce ai vrea/nu ai vrea să fi?”.........................59
3.7.7.1. Obiective...................................................59
3.7.7.2. Materiale............................59
3.7.7.3. Metode...................................59
3.7.7.4. Desfăşurarea activităţii.......................59
3.7.8. „Portretul”.....................................59
3.7.8.1. Obiective...............................60
3.7.8.2. Materiale..............................................60
3.7.8.3. Metode........................................................60
3.7.8.4. Desfăşurarea activităţii...............................60
3.8. Metode de analiză a datelor...........................60
Capitolul IV – Rezultatele cercetării..........................64
4.1. Prezentarea şi analiza datelor...........................64
4.2. Interpretarea psihologică a rezultatelor.................65
Capitolul V – Concluzii şi implicaţii.....................................71
5.1. Prezentarea concluziilor ....................................71
5.2. Limitele şi constângerile cercetării....................................72
Bibliografie............................................................74
Webografie................................................75
Anexe...............................................................76


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu