MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI IN CONDIŢIILE INVAŢĂMÂNTULUI SIMULTAN

CUPRINS
Argument………………… ...................4
I. MANAGEMENT EDUCATIONAL. DEFINITIE. ASPECTE TEORETICE
I. 1. Managementul educaţional ............ ............5
I. 2. Funcţiile managementului educaţional în relaţii cu psiho-socialul ..... ...........6
II. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI. ASPECTE TEORETICE
II. 1. Definiţia managementului clasei de elevi ……… ............6
II. 2. Managementul clasei – o alternativă sau un component necesar............ ....12
II. 3. Managementul clasei în învăţământul primar............ ............13
III. ASPECTE STRUCTURAL FUNCŢIONALE ALE MANAGEMENTULUI CLASEI DE ELEVI
III. 1. Aspectul ergonomic................. ..............19
III. 2. Aspectul psihologic.................. ................20
III. 3. Aspectul social – normativ........................... ..................25
III. 4. Aspectul operaţional ...................... ................................29
III. 5. Aspectul inovator................... ............30
IV. ÎNVATAMANTUL SIMULTAN – PERSPECTIVE TEORETICE – AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE IV. 1.  Eficientizarea lecţiilor în condiţiile predării simultane...... .....31
IV. 2. Autoevaluarea în condiţiile predării simultane....... .........34
IV. 3. Efecte cognitive la clasele cu predare simultană … .......37
V. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI – APLICAŢII LA NIVELUL PROCESULUI INSTRUCTIV – EDUCATIC
V. 1. Managementul conţinuturilor......................... .......42
V. 2. Managementul problemelor disciplinare........ .........50
V. 3. Managementul problemelor relaţiilor interpersonale învăţător – elev … ..54
VI. ASPECTE PRACTICE PRIVIND MANAGEMENTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI  ÎSIMULTAN – DEMERS INVESTIGATIV
VI. 1. Demersul didactic optim în condiţii simultane …… ……58
VI. 2. Metode de cunoaştere psihopedagogică a elevilor............... ..............64
VI. 3. Exerciţii de socializare a elevilor din clasa simultană.................... .........68
VII. ALTERNAREA MUNCII DIRECTE CU ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ ÎN CADRUL LECŢIEI UNITARE .................... ..........73
Anexe…………………… …………........80
Concluzii ş recomandări……… ..............98
Bibliografie………………………………… ..........100

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu