Rolul societăţilor multinaţionale în contextul global

Cuprins
Abrevieri................................................ ..............2
Introducere................................. ..................3
1. Originea şi evoluţia societăţilor multinaţionale....... ....5
    1.1 Ce sunt societăţile multinaţionale (SMN)?......... ...................5
          1.1.1 Definiţia SMN............................................. ...............5
           1.1.2.  Investiţiile străine directe (ISD)……………………………..7
          1.1.3 Forme ale societăţilor multinaţionale…………………………9
    1.2 Motive şi factori determinanţi pentru investiţiile străine directe….11
2. Gobalizarea.. ............23
    2.1 Globalizarea ca element al internaţionalizării..................................23
    2.2 Elemente definitorii ale globalizării.................................................24
    2.3 Motoarele globalizării................................... ......25
    2.4 Implicaţiile societăţilor multinaţionale
           în procesul globalizării economice...................... ......27
       2.4.1 Conjunctura mondială.................................... .........27
3. Prezentarea studiului de caz.................. ................29
    3.1 Societatea multinaţională IKEA............ ............29
    3.2 Mod de organizare....................... ................30
        3.2.1 Structura organizatorică........... .................30
        3.2.2 Mod de operare peste hotare........ ...............33
    3.3 Strategii folosite......................... ..................35
        3.3.1 Preţul.................................. ...................35
        3.3.2 Promovarea........................... ..................36
        3.3.3 Distribuţia............................ ........................37
    3.4 Relaţia IKEA................................. ...............40
        3.4.1 Protecţia mediului..................... ....................40
        3.4.2 Furnizorii........................... ..........................41
    3.5 Concurenţa.............................. ....................44
        3.5.1 Concurenţa indirectă........ ...................44
        3.5.2 Concurenţa directă............. ............................45
Concluzii.......................................... .........47
Bibliografie............................ ..........................49

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu