Rolul Firmelor Multinationale in Procesul Globalizarii

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I. FIRMELE MULTINAŢIONALE – FACTOR DETERMINANT AL DEZVOLTĂRII ECONOMICE 3
1.1. Principalele caracteristic ale corporaţiilor multinaţionale 3
1.2. Tipologia firmelor multinaţionale 5
1.3. Evoluţia fenomenului de multinaţionalizare al firmelor 7
1.4. Piaţa societăţii multinaţionale şi principalele căi de expansiune 9
1.5. Efecte ale expansiunii societăţilor multinaţionale la nivel global 12
CAPITOLUL II. GUVERNANŢA FIRMELOR MULTINAŢIONALE 14
2.1. Rolul companiilor multinaţionale la nivel global 14
2.2. Principalele strategii de dezvoltare ale firmelor multinaţionale 16
2.3. Competiţia firmelor multinaţionale şi globalizarea organizării afacerilor 17
CAPITOLUL III. CORPORAŢIILE MULTINAŢIONALE ŞI INVESTIŢIILE STRĂINE DIRECTE 19
3.1. Investiţiile străine directe 19
3.2. Principalele cauze ale expansiunii corporaţiilor multinaţionale la nivel global 22
3.3. Investiţiile străine directe în România 25
3.4. Riscul investiţiilor străine directe în România 27
CAPITOLUL IV. IMPACTUL FIRMELOR MULTINAŢIONALE ASUPRA STATELOR LUMII 29
4.1. Relaţiile corporaţiilor multinaţionale cu statele naţionale 31
4.2. Impactul corporaţiilor asupra mediului economic al statului gazdă 31
4.3. Corporaţiile multinaţionale şi resursele umane 34
Capitolul V. STUDIU DE CAZ COSMOTE ROMÂNIA 36
5.1. COSMOTE România – strategii de piaţă şi tendinţe de dezvoltare 36
5.2. Analiza ofertei 37
5.3. Analiza cererii 41
5.4. Politica de distribuţie la COSMOTE ROMÂNIA 44
5.5. Politica de promovare la COSMOTE ROMÂNIA 44
CONCLUZII 47
BIBLIOGRAFIE 49

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu